Jedinou podmínkou pro přijetí dítěte je potvrzení od lékaře o jeho zdravotním stavu a očkování, které je zákonem povinné.
Žádná jiná kritéria pro přijetí dítěte do MALÍČKOVA k docházce nejsou.
Navazujeme na Váš denní režim z domova. Před pravidelnou docházkou nabízíme rodičům individuální adaptační program, kde se dítě
adaptuje na prostředí jeslí, kolektiv a na skutečnost, že je bez rodiče. Vše probíhá s ohledem na potřeby dítěte a adaptaci konzultujeme s rodiči.
Rádi s Vámi domluvíme nezávaznou prohlídku, kde Vám řekneme více o denním programu, provozu, průběhu adaptace a zodpovíme na všechny Vaše dotazy.
Neváhejte nás kontaktovat.
| Téma týdne | Dráček Letí |
| Pondělí | Podzim – povídáme si, prohlížíme obrázky – rozumová a poznávací činnost Rozvoj smyslového vnímání, prosociální chování, slovní zásoby, paměti, vyjadřování |
| Úterý | Pohybová hra ,,dráček" –jazyková a pohybová činnost Rozvoj smyslového vnímání, hrubé motoriky, slovní zásoby, vnímání rytmiky, paměti |
| Středa | Opakování písniček – hra na hudební nástroje –hudební a pohybová výchova Rozvoj smyslového vnímání, hrubé motoriky, slovní zásoby, vnímání rytmiky, paměti, vyjadřování |
| Čtvrtek | Vítr– práce s prstovými barvami –pracovní a výtvarná činnost Rozvoj smyslového vnímání, jemné motoriky, úchopové schopnosti, samostatnosti i spolupráce, koordinace pohybu, radost z činnosti i výsledku, slovní zásoby, vyjadřování, paměti |
| Pátek | Drak - básnička s doprovodným pohybem –jazyková a pohybová činnost Rozvoj smyslového vnímání, hrubé motoriky, slovní zásoby, vnímání rytmiky, paměti |
| Téma týdne | JABLKOBRANÍ, Co se děje na podzim |
| Cílem týdne | Seznámit děti s hlavními znaky podzimu (počasí, barvy, příroda, sklizeň). Rozpoznat a pojmenovat podzimní plody (jablka, hrušky, kaštany, žaludy). Pochopit jednoduché souvislosti v přírodě – co se mění, jak se připravují zvířata na zimu. Seznámit se s cyklem růstu jablka (od květu po plod). Rozvíjet hrubou motoriku, Zdokonalit jemnou motoriku Vyjádřit své zážitky a pozorování pomocí výtvarného projevu (podzimní barvy, stromy, houby, zvířátka). Používat přírodní materiály a netradiční pomůcky Podporovat spolupráci a vzájemnou pomoc při hrách a tvoření. Posilovat samostatnost při jednoduchých činnostech Rozvíjet slovní zásobu související s podzimem (jablko, strom, list, pršet, vítr, houba...). Naslouchat krátkým příběhům, pohádkám a písním, reagovat na ně. Podporovat vyjadřování vlastních zážitků, přání a pocitů. Vnímat změny v přírodě, učit se ji pozorovat a vážit si jí. Učit děti vztahu k přírodním materiálům a jejich využití (listy, kaštany, větvičky). Podporovat zdravý vztah k ovoci a podpořit zájem o zdravé potraviny |
| Pondělí | Pohybová hra: „Na listí“ – děti běhají, když hraje hudba, a při zastavení si lehnou na zem jako list. Smyslová hra: Hledání listí v senzorickém boxu |
| Úterý | Didaktická hra: Třídění obrázků – co roste v lese / na zahradě. Výtvarná činnost: výroba hub Nácvik básnicky o houbě |
| Středa | Ranní kruh: Povídání o tom, jak roste jablko hodnocení nejkrásnějšího jablíčka a nejúžasnějšího jablečného moučníku. různé soutěže |
| Čtvrtek | Ranní kruh: povídání si o lesní zvěři + poznávání obrázků Didaktická hra: Co jí zvířátka Co dělají zvířátka na Podzim? Básnička o zajíčkovi, lišce |
| Pátek | ranní kruh: Poznat typické počasí na podzim a vhodné oblečení. Didaktická hra: Obleč panáčka – co si obléct, když prší / fouká vítr. Pohybová hra: Skákání přes kaluže |
| 07:00 | otevírací doba jesliček, příchod dětí |
| 07:30 | snídaně |
| 08:00 | volná hra dětí, nabídka koutků |
| 08:30 | dopolední činnosti – v týdnu se střídají činnosti výtvarná, pracovní, hudební, poznávací, pohybová – zaměření na pohybové hry a zdravotní cviky vedoucí ke správnému vývoji po tělesné stránce, učíme se básničky a rytmiku, rozvíjíme paměť a myšlení, u menších dětí se zaměřujeme hlavně na motoriku a u větších na grafomotoriku |
| 09:30 | svačina |
| 10:00 | pobyt na zahrádce – volná hra, pohybové hry, rozvoj hrubé motoriky, míčové hry, hra na pískovišti, skluzavky, houpačky |
| 11:00 | převlékání z venku, hygienické návyky, činnost poznávací a rozumová (prohlížení dětských knížek, práce s knihou nebo obrázky, povídání, rozhovory s dětmi) |
| 12:00 | oběd |
| 12:30 | spánek (čtení pohádky) |
| 14:30 | svačina |
| 15:00 | zájmové kroužky, volná hra dětí |
| 15:30 | odpolední program při pobytu na zahradě, při špatném počasí odpolední činnosti dětí v herně |
| 16:30 | svačina |
| 17:00 | volná hra dětí, prohlížení knížek a poznávací činnoti u stolu |
| 18:00 | konec provozní doby, vyzvednutí dětí |
Provozní doba jeslí je od 7:00 do 18:00 hodin.
Snažíme se také vést děti k základním hygienickým a sociálním návykům.
Využíváme jejich přirozené zvídavosti a aktivity k
získávání nových poznatků pomocí hry, knížek, názornosti a objevování.
Kolektiv pomáhá dětem k socializaci (vypěstování ohleduplnosti
a empatii ke druhým, rozvoji komunikace apod.).
Proto naše jesle nejsou jen hlídacím zařízením, ale také společenské a podnětné místo pro Vaše nejmenší.
Adresa: Ovčí Hájek 2357/48, Praha 13, 158 00
Tel.: +420 777 282 571
Vedoucí pobočky: Pěkná Lucie
Domluvení prohlídky: +420 777 282 591
Email: info@malickov.cz
Otevírací doba: PO-PÁ 7:00-18:00 (mimo státní svátky), otevřeno i přes prázdniny
Bankovní spojení: KB a.s.
Č.ú.: 35-8888880237/0100
IBAN: CZ 7801 0000 0035 8888 8802 37
SWFT: KOMBCZPPXXX
Var.symbol pobočky: 235748
Poznámka platby: celé jméno dítěte